woensdag 16 januari 2008

Winterkost (2)

Bij gebrek aan evenementen is januari natuurlijk wel een uitgelezen maand voor een pas-op-de-plaats en nieuwe inspiratie. Nieuwjaarsborrels, die doorgaans net zo saai zijn als de grauwe buitenlucht in deze tijd van het jaar, zouden daarvoor prima gelegenheden zijn. Verzin een thema, geef de bezoekers een opdracht mee, maak het vrolijk. Als het goed is, stimuleert een bedrijfsborrel zelfs de creativiteit.

Ook slim: gisteren werd voor het eerst de Big Improvement Day georganiseerd. De 'derde dinsdag van januari' stond in het teken van positief denken als tegenwicht tegen de meest depressieve tijd van het jaar. Het was de bedoeling om mensen op dit 'belevement' met goede ideeën met elkaar in contact te brengen en zo elkaar op te jagen naar nóg mooiere dingen.

Wilde dromen en briljante gedachten van bedrijfsleven en overheid bij elkaar brengen, daar ging het om. Dus als we in de tweede helft van januari ineens uit de dip weten te komen, dan weten we wat daaraan heeft bijgedragen!

Geen opmerkingen: