zaterdag 7 juli 2007

Zegeltje

Als je om iets ontzettend onbenulligs heel erg uit het veld geslagen wordt, moet je oppassen. De kans is groot dat je je eigen grenzen ver overschreden hebt en dat je dringend gas terug moet nemen.

Aan deze oude les moest ik vandaag denken toen mijn plan om weer eens pizza te bakken in een klein drama ontaardde. Met deze pizza wilde ik de nieuwe oven inwijden. Maar ja, ik had er niet direct bij stilgestaan dat ik vanwege de verbouwing deegroller, deeghaken en de voorraadpot met bloem heel erg goed opgeborgen had op de vliering. Deze attributen bleken op het moment suprême onvindbaar tussen alle andere dozen met keukenspullen. Daar werd ik zwaar sikkeneurig van.

STOP! HO! ALARMBELLEN!

Tijd voor tegengif. Laat ik eens bedenken wat er wel goed is gegaan vandaag, een beproefde methode. Het enthousiasme van de kinderen bijvoorbeeld, die heel graag meededen met klussen, koken en boodschappen doen. Niels, die vandaag op zwemles bevorderd is tot 'het volgende badje'. Willem, die mij uit de put praatte. En Jasper, die mij hielp met zoeken naar de deeghaken en de voorraadpot met bloem. De deeghaken hebben we niet gevonden, de bloem uiteindelijk wel (en met die pizza is het dus goed gekomen!).

Niels vertelt 's avonds graag wat het leukste van de dag is geweest. Behalve het maken van salade met meloen, ham en sla was dat vandaag het plakken van Albert Heijn-zegeltjes. Geluk is dus soms een klein plakzegeltje.

Geen opmerkingen: