zaterdag 9 september 2006

M-experts

Zaterdagmiddag, lunchtijd.
Willem en ik verlangen naar een lekkere uitsmijter (eiersmijters, zegt Niels). Maar waar is in deze voor ons onbekende omgeving een eethuisje te vinden? Onze tijd is trouwens beperkt.
- De M dan maar?, opper ik zacht.
Het is al te laat.
- We gaan naar McDonalds!, juicht Jasper.
- Joehoe, we gaan naar de Mac! Naar de Mac!, vult Niels het achterbankkoor aan.
Geroutineerd loodst 'de achterbank' ons naar de dichtstbijzijnde McDonalds, die zijn bewegwijzering vanaf de snelweg tiptop in orde heeft.
- M-experts…, mompel ik, lichtelijk onthutst.
Jasper bestelt een Happy Meal, alsof hij dit wekelijks doet. Niels weet echter niets te kiezen wat hem aanspreekt. Het wordt uiteindelijk een mini-portie Franse frietjes. De bijgeleverde fritessaus met groene stippeltjes erin doet hem even later echter griezelen.
Willem weet inmiddels dat Happy Meals alleen kinderporties bevatten en bestelt ditmaal een Big Mac met cola. Hij is helemaal verbaasd als ik voor de kinderen en mezelf melk bestel als drankje.
- Kan je dat dan hier dan ook bestellen?
Op het dienblad ligt een klein pakketje met witgelig papier erom heen. Het dringt tot mij door dat dit vermoedelijk de door mij bestelde hamburger is.
- Eh, is dat mijn hele lunch? denk ik verbijsterd.
De McDonaldsmedewerkster ziet mijn vertwijfelde Is-dat-alles?-blik en is bereid om het pakketje in te ruilen tegen een grotere bestelling. Mits ik wat euro's bij betaal, natuurlijk.

Nee, M-experts zijn we nog niet.
Maar we leren snel.

Geen opmerkingen: