zaterdag 30 mei 2009

Hoe superieure service je weer helemaal blij maakt

Mijn laptop moet zijn eerste verjaardag nog vieren, maar de hard disk is nu al kapot. Beroerd nieuws, want zowel voor mijn persoonlijke leven als voor mijn werk is de laptop niet meer weg te denken. En nu moet ie voor de reparatie helemaal op reis naar Londen.

De reparatie blijkt gelukkig wel onder de garantieregeling te vallen. Een koerier van het verzendbedrijf komt hem persoonlijk ophalen. Met de nodige zorgen in mijn hart laat ik 'm gaan. Blij verrast ben ik dan ook als de koerier vier dagen alweer aan de deur staat, nu met een loeigrote doos met URGENT in fluoriserend gele letters erop. Nou, dat hebben ze goed begrepen!

Temidden van een dikke schuimlaag tref ik mijn eigen laptop weer aan. Dank zij een nieuwe hard disk is hij weer helemaal op orde. Ook hebben de reparateurs extra service verleend: er zit weer een nieuw kunststof pootje onder en het apparaat is grondig schoon gemaakt. Er zit ook een mooi doekje bij, waarmee ik voortaan zelf de vette vingers van het beeldscherm kan poetsen. Eigenlijk is de laptop er zo beter aan toe dan eerst.

De supersnelle service én er nog een tandje er bovenop zetten. Ik ben best onder de indruk van zoveel klantvriendelijkheid. Mijn verbazing wordt nog groter als enkele dagen later de fabrikant opbelt met de vraag of we de laptop naar behoren ontvangen hebben. Zijn we tevreden? En hebben we tips om de service nog verder te verbeteren?

Hoewel ik eigenlijk een computer met een beroerde hard disk bezat, ben ik nu een zeer tevreden klant geworden. Misschien nog wel een blijere klant dan voorheen. Dat is nog eens een sterke manier van klantenbinding! En een prachtig verhaal om te illustreren wat superieure service teweeg kan brengen. Zo zou iedere ondernemer en organisatie zich moeten presenteren.

De man vraagt ook nog of wij het merk van onze laptop aan onze vrienden zullen aanraden. Zeker wel! Sony.

Share/Save/Bookmark

Geen opmerkingen: