zondag 7 oktober 2007

Zwempret


In onze oude familiefotoboeken vond ik deze foto terug. Ik en mijn broer, in het kikkerbadje op vijf minuten lopen van ons huis vandaan. Op de achtergrond onze buurkinderen. Hij stamt vermoedelijk uit de zomer van 1971.

Op het eerste gezicht lijkt het een plaatje van alle tijden: spelende kinderen in een zwembadje. Maar ook valt op met wat voor ongelooflijk simpele middelen we hier aan het spelen zijn. Geen snorkels, opblaasbeesten en boten, zelfs geen emmertjes, waar de zwembaden nu vol mee liggen. En dan heb ik het nog niet gehad over de wildwaterbanen, olijke sproeiers, felgekleurde glijbanen, mooi aangelegde strandjes met subtropisch vertier en nog veel meer.

In dit kleine badje hebben we alleen maar flesjes en plastic zakken, die hier een tweede leven krijgen als speelgoed. Volgens mij hebben we ons hier urenlang mee vermaakt. En ik denk dat de plastic zak bewaard is om de volgende dag er wéér mee te gaan spelen. Hele simpele zwembadpret, maar in mijn beleving zeker niet minder leuk.

De zwemmouwtjes en andere veiligheidsmaatregelen voor deze kleuters ontbreken trouwens eveneens...

Geen opmerkingen: