zondag 24 juni 2007

Writersblog

Een blog beginnen is één ding, het bloggen volhouden is een andere. Veel enthousiaste blogschrijvers schijnen er moeite mee te hebben, meldde dagblad De Pers. Eén op de drie bloggers houdt het binnen drie maanden voor gezien. Zelfs gerenommeerde bloggers als Merel Roze en Frank Janssen hebben last van blogstress.

Zelf heb ik daar zelden problemen mee. Een gedachtespinsel posten, dat geeft juist een buitengewoon prettig gevoel! Maar wel worstel ik soms met een 'writers blog' (blokkerende gedachten, in print ook bekend als writers block). Wat geef ik wel aan cyberspace prijs en wat niet? En wat vindt mijn omgeving ervan dat ik misschien wel over hen schrijf? Schend ik daarmee jullie privacy? Of lezen jullie mijn weblog juist om over jezelf terug te lezen?

In ieder geval zorgen dit soort overwegingen er vaak voor dat ik er maar niets over schrijf. Of dat ik een vorm probeer te vinden waarin ik mijn gedachten toch kwijt kan. Wat dan wel de nodige tijd kost. Schrijven is dus het probleem niet. Ideeën waarover evenmin. Maar het hoe en wat soms wel....

Geen opmerkingen: