zondag 7 januari 2007

Goede voornemens

Mijn goede voornemens voor dit jaar zijn wat anders dan anders:

Niet sporten
Een half uur gewone beweging per dag is voldoende voor een gezond leven, zegt het Voedingscentrum. Iedere dag minimaal dertig minuten fietsen, lopen, tuinieren en trappen lopen is dus meer dan genoeg. En dat doe ik allemaal al, dus ik hoef niet te gaan sporten dit jaar.

Geen geld aan bedelaars
Bedelaars halen tussen de 90 en 150 euro per dag op en ontvangen vaak ook nog eens een uitkering, beweert de gemeente Rotterdam. Wie aan bedelaars geld geeft, financiert vaak diens verslaving en houdt hem of haar bovendien indirect uit handen van de hulpverlening. Om die vicieuze cirkel te doorbreken, is het dus beter om de bedelaars geen geld meer te geven.

Langere reistijden
Ik hoop op meer vertragingen van de Nederlandse Spoorwegen. Des te meer kan ik genieten van de muziek op mijn nieuwe hippe MP3-spelertje. Met muziek om lekker rustig van te worden of juist energiek en vrolijk. Pure vitamine M!

Geen opmerkingen: